2014. február 27., csütörtök

Fahéjas-kakaós rózsa


Még mindig a török péksütis oldalakat bújom...és köztük találtam erre a csodára :). Miután túltettem magam a fordítási nehézségeken, kicsit ezt a receptet is megvariáltam és megszületett ez a szépség...........és ha a sütés közbeni illatát le lehetne írni............nem is tudom, mit mondhatnék....muszáj kipróbálnotok!!!

Hozzávalók:
- 400 gr liszt
- 1 tk cukor
- fél tk só
- 120 gr meleg tej + még kb. 1 dl
- 17 gr friss élesztő
- 3 evőkanál olvasztott vaj
- 2 normális méretű tojás sárgája

a töltelékhez:
- pár evőkanálnyi lágy vaj
- cukrozott fahéj+kakaó

a locsoláshoz:
kb. 2 dl forró tej, belekeverve 2 tasak vaníliás cukor


Elkészítés:
A 120 gr meleg tejben egy kis cukorral futtassuk fel az élesztőt, majd öntsük a liszttel, sóval, 3 evőkanál olvasztott vajjal, a tojássárgákkal és még nagyjából 1dl tejjel a dagasztógép üstjébe és készítsük el (vagyis a gép) a tésztát. Tegyük kelesztő tálba és hagyjuk megkelni. Miután megkelt 5 db kb. 14 dekás gombócot gömbölyítsünk, fedjük le konyharuhával és hagyjuk kicsit pihenni. Ezután egyenként nyújtsuk ki kb. 25-30 cm hosszú téglalap formára (vagy ovális, ahogy sikerül), kenjük meg a vajjal, szórjuk meg a fahéjas v. kakaós cukorral és tekerjük fel, mint egy bejglit. A kis kígyócskákat hosszában vágjuk félbe, és a két felet csavarjuk össze, majd kerekítsünk belőle egy rózsát, vagy akár karikát, tegyük sütőpapírral bélelt tepsire, fedjük le konyharuhával, kb. fél órát pihentessük ismét. 180 fokra melegítsük elő a sütőt és mielőtt betesszük a tepsit, a maradék olvasztott vajat csepegtessük a rózsácskákra.... Süssük szépre, nekem ez nagyjából 30-40 perc volt, nem emlékszem pontosan, de ezt úgyis látni fogjuk a színéről. Kb. félidőben még meglocsoljuk finoman 2 deci forró tejjel (amiben 2 tasak vaníliáscukrot elkevertünk), és visszatoljuk a sütőbe, ha kell, fordítsunk a tepsin, és vigyázzunk, hogy ne égjen meg. Ha úgy látjuk, hogy kész, vegyük ki, tegyük rácsra és még melegen szórjuk meg bőven porcukorral. És aztán lehet bezsebelni az elismerő szavakat, mert tényleg isteni lett!!! :)

 

a recept forrása: http://www.tarifsepeti.com/hamur-isleri/tarcinli-celenk-corek-tarifi-2493.html

13 megjegyzés:

  1. Ezt én is megcsinálom, annyira gusztusos.. látszik rajta, hogy finom is :) Beindult a nyálelválasztás nálam ;-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Biztos vagyok benne, hogy nem fogsz csalódni!! :)

      Törlés
  2. Köszönöm, ez lesz az én kalácsom, receptem! Gyönyörű fotó, értelmes recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gizella a dicsérő szavakat! Igyekeztem a török receptet a magamévá tenni, sikerült is, plusz hozzátettem azt, amit egy másik süteménynél szoktam csinálni és így született ez :).

      Törlés
    2. Ez a süti nagyon fantasztiksan néz ki. Remélem nekem is sikerül .Köszi.

      Törlés
  3. Kedves Szilvia! Tegnap elkészítettem és káprázatosan szép lett, nem mellesleg pedig még isteni is. Nagyon köszönöm a receptet és csak így tovább :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves anyasz, köszönöm neked is a dicséretet :), örülök, hogy ízlett Nektek! Igyekszem újabb dolgokkal is előrukkolni, ami azért nem annyira egyszerű, mert ugye új nemigen van már a nap alatt...de azért próbálkozom :).

      Törlés
  4. Csodaszép lett,és persze finom is lehet!

    VálaszTörlés
  5. Ezek nagyon szépek, és biztos nagyon finomak is! Befészkelődtek a sütőlistánkra az biztos! Köszönöm szépen!! Évi

    VálaszTörlés
  6. Édesanyàm is kipróbàlta csak ő Butus modjàra úgy gondolta jó lesz a szendvics margarin is hát formâzàs közben folyt szét a kezemben mire megkérdeztem hogy milyen margarin/ vaj van benne. Azóta inkább több sütésàlló margarint vesz otthonra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért csak a vaj a legjobb hozzá 😉, az íze is finomabb. Jó sütést leközelebbre 😘

      Törlés